1948: Intr-un mic atelier, fratii Hans si Heinz Emmerich au inceput producerea celui mai mic motor in 2 timpi. Pe vremea aceeia cel mai mic motor industrial cantarea 16 kg. Astfel la data de 20 iunie 1948 apare motorul KMS (Kleinmotoren Stuttgart), fiind inventat ca sursa de alimentare pentru masinile portabile, acesta cantarind doar 6,5 kg si avand puterea de 1,2 cp.

1949: Prototipul primei masini de tuns iarba cu lama rotativa orizontala a fost prezentat la expozitia DLG din Hanover. Totodata a mai fost prezentata o pompa de apa si o pompa cu piston dublu pentru protectia plantelor, in special al viilor. La aceasta expozitie au primit o comanda de 300 de pompe cu piston dublu, avand un succes imens printre crescatorii de vie din Stutgart.

1951: Incepe dezvoltarea primului aparat de ceata portabil, metoda fiind revolutionara in protejarea plantelor impotriva daunatorilor. Astfel in loc sa se foloseasca motoare stationare cu furtune lungi manipulate de multe persoane, oamenii au inceput sa foloseasca aparatele portabile, acestea putand fi manevrate de o singura persoana, de unde si denumirea de “SOLO” Aceste aparate au revolutionat industria agricola si mijloacele de protectie a plantelor.

1953: S-a luat decizia de a deveni producatori independeni , astfel deschizandu-se prima fabrica in Maichingen, unde totodata s-au deschis birouri si un showroom. Aici sunt produse si vandute in primul an peste 5000 de unitati, mai mult de jumatate dintre ele fiind exportate.

1956: Dupa un mare succes al aparatului de ceata portabila, si avand cerinte pentru o masina de cultivat cu motor de dimensiuni mici, apare prima masina cu motor de tuns iarba. Dupa un an de la aparitie s-au fabricat peste 10.000 de unitati, vanzarile dublandu-se in fiecare an.

1958: Deoarece fabrica a ajuns la un numar de 100 de angajati, iar pe timpul iernii nu aveau cerere de utilaje, SOLO incepe productia primei drujbe cu lant numita SOLO REX

1960 Datorita cresterlori constante a vanzarilor care depasesc 65000 de unitati, SOLO deschide prima subdiviziune in afara granitelor in SUA, in Newport News, Virginia.

1961 Apare prima pompa exclusiv din plastic, pentru operare manuala prin spray-ere.

1962-1963 Se deschid subdiviziuni ale fabricii in Suedia, Spania si Elvetia, largind aria de distributie pe tot globul. Numarul aparatelor SOLO produse depaseste numarul de 100,000.

1963-1969: Numarul comenzilor cresc in fiecare an, astfel ajungandu-de la peste 1 milion de unitati SOLO iesite din fabrica.

1970 Aparatul portabil de ceata(atomizor) cu numarul 500.000 este produs, iar numarul aparatelor SOLO produse  depaseste 1,5 milioane de unitati

1971 Motoretele sunt adaugate la linia de productie a SOLO, constituind o diversitate coplet noua in cadrul programului de vanzari. O inovatie suplimentata este aparitia primului vehicul all-terrain fabricat in Europa, numit SOLO 750, care avea 6 roti

1972 Prima motoreta electrica din Europa este prezentata publicului. Productia totala a motoretelor este in continuua crestere.

1972-1979 Vanzarile aparatelor SOLO sunt in continua crestere astfel extinzandu-se si modernizandu-se fabricile si proprietatilor.

1980 SOLO preia productia de motoare exterioare de la compania suedeza Volvo Penta si astfel dezvolta dar si produce un motor nou si compact.

1981-1983 Dezvoltarea aparatelor prin echipare mai complexa la atomizoare si la masinile de tuns iarba. Intorducerea si utilizarea puntilor cositoare facute la inalta calitate din materiale plastice compozite.

1986 Atomizorul cu numarul 1,000,000 Port 423 iese de pe linia de ansamblare. Sunt introduse noile modele de drujbe 641,680 si 603, precum si noua masina de tuns iarba Primo

1992-1993 Dezvoltarea unei noi game si prima intalnire cu modernul Stirling-Motor. Utilizarea motoarelor Stirling reprezinta un avantaj decisiv asupra motoarelor conventionale. Intervalele de service de 5000-10000 de ore si durata lunga de viata,  electricitate cu eficienta ridicata, un zgomot redus si emisii poluante reduse ofera avantaje pentru functionarea ecologica.

1995-1996 Cresterea constanta a cererii de produse pentru protectia plantelor a dus la extinderea fabricilor din Newport News, dar si la aparitia pompelor de spate manuale facute din plastic pentru spray-ere. De la infiintare SOLO Kleinmotoren a fabricat si vandut peste 10 milioane de aparate SOLO.

1999 Problema plagierii a crescut: copii ale aparatelor de presiune pentru spray-ere SOLO au aparut peste tot in lume, fortand astfel compania SOLO sa lanseze o contra-campanie la nivel mondial

1999-2010 Aparatele SOLO sunt vandute in toate tarile lumii fiind utilizate in domenii diversificate.

Astazi SOLO produce o gama completa de echipamente pentru intretinerea gradinilor, echipamente ce includ pulverizatoare, atomizoare, moto-fierastraie, trimmere, suflante si multe altele.

Satisfactia este obiectivul nostru si stim ca siguranta, ergonomia, puterea, confortul si economia oferita de produsele SOLO nu numai ca va vor satisface nevoile, dar va vor determina sa recomandati produsele si altor persoane.

Comentarii: